Het kiezen van de juiste bedrijfsdeur is zo belangrijk. Het kan namelijk je bedrijfsactiviteiten negatief beïnvloeden als je voor de verkeerde deur kiest. Met zoveel deuren op de markt is de kans aanwezig dat je de verkeerde keuze maakt. Het kiezen van een bedrijfsdeur is ook niet makkelijk. Je moet met verschillende zaken rekening houden. Hieronder zetten we alles voor jou op een rijtje. Volg het stappenplan voor het kiezen van de juiste bedrijfsdeur.
Stap 1: Bepaal de bedrijfsactiviteiten
De allereerste stap is om te bepalen wat je bedrijfsactiviteiten gaan zijn. Dit is voornamelijk het geval als je een bedrijf van de grond af aan op gaat bouwen. Je zult eerst moeten weten wat je wil gaan doen, voordat je op zoek gaat naar een pand, laat staan een deur.
Het is namelijk een groot verschil of dat jij een showroom of een hele fabriek wil openen. Bij een showroom heb je niet veel nodig. Bij een fabriek moet je al veel groter gaan denken. Denk bijvoorbeeld aan een laadkade om alle producten in de vrachtwagens te laden.
Zo’n laadkaai is super ideaal als je veel vracht hebt. Wie een fabriek wil openen moet ook groots denken. Die laadkade zal in het begin misschien niet volstaan, maar in de loop van tijd komen er steeds meer vrachtwagens bij, vooral als je naar het buitenland gaat exporteren.
Stap 2: Bekijk de ruimte
Een bedrijf vanaf de grond opbouwen is al een hele klus. Laat staan dat je ook nog eens het bedrijfspand zelf gaat of laat bouwen. Dat is erg ambitieus en soms echt een meerjarenplan. Het meest realistische scenario is wanneer je een bestaande ruimte gaat huren of kopen.
Als je kunt kopen is dat wel het beste om te doen. Dan heb je namelijk alle vrijheid om de deur eventueel te vervangen. Huren blijft natuurlijk altijd een optie. Je kunt op zoek gaan naar een bedrijfspand waarin dezelfde bedrijfsactiviteiten zijn verricht.
Als je een kleine oplage producten wil gaan verkopen dan is een kleine loods al voldoende. Vaak zitten daar alRodein. Dat is precies de deur die je nodig hebt en daarom zou een huurpand ook zeker voldoende zijn voor de eerste jaren.
Stap 3: Bepaal de indeling
Elke branche is anders en binnen de branche kunnen de bedrijfsactiviteiten zelfs verschillend zijn. Wat elk bedrijf in ieder geval nodig heeft zijn marketing, inkopen en verkopen. Zonder verkopen kan een bedrijf niet overeind blijven. Zonder marketing kan een bedrijf niet verkopen. En zonder inkopen kan een bedrijf zijn product niet verzenden. Dat betekent dat elk bedrijf een kantoor met ramen en raamdecoratie nodig heeft. Dat kan een ruimte zijn waar een bureau staat of een hele verdieping met een kantoortuin.
Je zult in ieder geval de indeling van de bedrijfsruimte moeten bepalen, zodat iedereen snel aan het werk kan. Wie groots wil denken, neemt er zelfs een aparte kantoorruimte bij. Als je snel groeit zul je ook een kantoorpand moeten hebben. Aanvullend zou je daar een showroom in kunnen richten. Je houdt de productie en de kantoorruimte zo goed gescheiden. Om de kantoortuin van de showroom te scheiden zijn automatische schuifdeuren weer handig om te installeren.
Stap 4: Aan de slag!
De laatste stap is om aan de slag te gaan in het voor jou nieuwe bedrijfspand. Of deze nu al 50 jaar staat of nt gebouwd is, voor jou is het een nieuw pand. Als het pand al oud is zou het kunnen dat je op den duur de sectionale poort herstellen moet. Dit is uiteraard alleen het geval als je over een industriële poort beschikt in jouw bedrijfspand. Een sectionale garagepoort herstellen is door een erkend bedrijf zo gedaan. Zo kun je te allen tijde jouw bedrijfsactiviteiten blijven uitvoeren.