3 stappen voor een gemakkelijke verhuis 0

Verhuisdozen

Plan vroeg

Een goede voorbereiding is alles. Twee dingen die je absoluut nodig hebt: een planning en een checklist. De planning kun je op voorhand al maken. Er zijn uiteraard een aantal zaken om rekening mee te houden. Zo moet je je verhuis op tijd aangeven aan je gemeente. Anders zal ook je post in het begin nog naar het oude adres gebracht worden. Als je jezelf enorm veel stress wilt besparen, huur je een verhuisfirma in die je overal in Vlaanderen vindt, zoek gewoon in Google, verhuisfirma in Aalst bijvoorbeeld. Soms is het mogelijk om een onkostenvergoeding te krijgen, van je werkgever bijvoorbeeld. Dat wil je dus zeker nagaan. Grote meubelen meet je best op voorhand af, zodat je niet last minute te weten komt dat ze niet door de deur of door het raam passen. Wanneer je je inpak- en verhuiswerk ook doet, plan het goed. Geef jezelf ook voldoende tijd om jezelf zeker niet te veel druk op te leggen. Ideaal is als je je verhuisdozen of opslagruimte zo vroeg mogelijk al hebt om tijdig te kunnen beginnen met opruimen. Naast de verhuisdozen en een verhuiswagen heb je verder nog inpakpapier, vulmateriaal, plakband en tape nodig om met de volgende stap van start te gaan.

Check je inpakwerk

Een checklist is je leidraad, wees dus zeker dat je alles opgeschreven hebt om achteraf ook te kunnen afvinken. Daarom is het handig om elke kamer afzonderlijk in te pakken om bij het uitpakken minder werk te hebben. Nummer je dozen en schrijf op hoeveel dozen er per kamer horen, zodat je zeker alles goed kunt bijhouden via je checklist. Op de dozen schrijf je naast het nummer ook wat er inzit, zodat je op dat moment systematisch te werk kunt gaan. De dozen moeten vanzelfsprekend stabiel genoeg zijn om het gewicht te kunnen dragen. Wat zwaarder is, komt altijd onderaan. Onthoud ook: hoe zwaarder de doos, hoe kleiner die moet zijn. Zaken die kunnen lekken of brandbare of licht ontvlambare vloeistoffen zoals deodorant moet je apart houden. Huishoudelijke apparaten mogen niet weggegooid worden, die kunnen immers gerecycleerd worden. Wikkel glaswerk, kopjes of borden, glas en servies telkens apart in papier en berg ze in kleine dozen op. Schrijf ook telkens op de doos als er breekbare zaken zoals ook flessen bijvoorbeeld in zitten. Deze moeten trouwens altijd rechtop gezet worden. Alle kastjes zijn best op slot en geleegd als er zaken kunnen verschuiven. Dat geldt dus ook voor lades. De belangrijkste zaken, denk maar aan belangrijke documenten, je sleutels en medicijnen, behoud je voor het laatst. Pas op de verhuisdag plak je de doosjes dicht en stop je ze in kleine dozen of je handbagage.

Check en sorteer

Eens je verhuisfirma in Kortrijk of in welke stad je ook woont, is binnengereden en je dozen en meubels in je straat heeft afgezet, begint de laatste stap van je verhuis. Nu ga je alles uitpakken en inrichten. Vink je checklist maar af en bijna klaar. Aangezien je namelijk alles zo goed hebt voorbereid en ingepakt, verloopt deze stap het makkelijkst. Bovendien komt nu het leukste deel van de verhuis: het einde. Binnenkort bevind je je namelijk in je kersverse woning.

Previous ArticleNext Article
INTERIEUR ·

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *